Facebook gaat ook targeten op basis van mobiel nummer en mailadres

Facebook staat op het punt een nieuwe targetingoptie te lanceren voor haar adverteerders. Binnenkort kunnen de adverteerders hun doelgroep gaan benaderen op basis van telefoonnummer en e-mailadressen.

Dit blijkt uit een targetingoptie die tijdelijk zichtbaar was in de Power Editor. Dat is het systeem waarmee adverteerders Facebookreclame kunnen maken en hun doelgroep kunnen selecteren.  Weblog Inside Facebook signaleerde de nieuwe optie.

Facebook adverteren gaat nu nog alleen op basis van iemands interesses. Veel (veelal grote) bedrijven beschikken echter ook over de telefoonnummers en mailadressen van hun klanten. Facebook wil deze adverteerders toestemming geven om al deze contactdata te exporteren.

Adverteerders krijgen dan te zien wie van hun klanten op Facebook zit. Vervolgens kunnen ze gericht reclamecampagnes opzetten. Zo kunnen ze het onderscheid gaan maken tussen bestaande en potentiële klanten.

Het is nog niet bekend wanneer deze nieuwe manier van targeten gelanceerd gat worden.

The following two tabs change content below.
Furore Internet Marketing zorgt altijd voor goede resultaten. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Laatste berichten van Furore Internet Marketing (toon alles)

Geef een reactie