Facebook targeting

Facebook pagina’s hebben nieuwe optie voor targeting

Facebook geeft de beheerders van Facebookpagina’s nieuwe mogelijkheden om berichten specifiek te richten op een bepaalde groep gebruikers. Het is al sinds 2009 mogelijk om bij het plaatsen van een bericht te kiezen voor een specifiek land, provincie, plaats of een bepaalde taal. Wanneer je dat zo instelt, kan je er als eigenaar voor zorgen dat alleen gebruikers die aan deze criteria voldoen, het geplaatst bericht zien. De mogelijkheden waren dus tot op heden vrij beperkt voor pagina’s maar daar gaat verandering in komen met nieuwe criteria die straks gekozen kunnen worden.

Targeting op locatie, taal, leeftijd, geslacht, relatiestatus, werk en opleiding

Uit tests blijkt in het lijstje naast locatie en taal ook leeftijd, geslacht, relatiestatus en werk en opleiding te staan. Hieronder een afbeelding van de nieuwe functionaliteit gedeeld door Facebook met enkele eigenaren van pagina’s.

facebook targeting
facebook targeting

Op dit moment is dit alles nog beschikbaar voor een kleine groep gebruikers maar in de komende weken worden de nieuwe targeting opties uitgerold naar alle pagina’s. Ongeacht de gekozen instellingen is het bericht dan wel zichtbaar op de pagina zelf zodat gebruikers die niet aan de criteria voldoen deze geplaatste berichten ook kunnen bekijken.

Bron:Insidefacebook

Adverteren op Facebook

Wilt u ook adverteren op Facebook of meer informatie over Facebook targeting? Neem dan vrijblijvend contact op.

Plaats een reactie