5 tips voor een hogere conversie van uw webshop

Voor de gemiddelde online shopper zijn er een aantal kenmerken bekend die meehelpen in het proces van wel of niet bij een webshop aanschaffen. Een gemiddelde online shopper zoekt:

-Laag risico

-Betrouwbaarheid

-Eenvoud en gemak

-Informatie

-Geen bezorgkosten of geringe bijdrage in de bezorgkosten

Door de volgende tips toe te passen in uw webshop, kan uw conversie aanzienlijk omhoog gaan:

-Zorg ervoor dat eventuele extra kosten of een langere levertijd direct zichtbaar zijn. Consumenten vinden het over het algemeen erg vervelend wanneer dit pas in het bestelproces kenbaar gemaakt wordt.

-Zorg voor een professionele en betrouwbare uitstraling. Plaats logo’s van betrouwbare bedrijven of diensten die aangeboden worden. Denk hierbij aan het iDeal logo en logo’s van de ABN Amro of ING en TNT of DHL.

-Bezorgkosten zijn vaak doorslaggevend. Zorg ervoor dat de bezorgkosten zo laag mogelijk zijn en indien mogelijk gewoon geen bezorgkosten rekenen. Of bij wijze van actie, een periode lang geen bezorgkosten rekenen. Maak dit dan op de homepage direct duidelijk!

-Maak het de consument niet te moeilijk om te bestellen. Moet een klant meer dan vier stappen doorlopen alvorens hij/zij bij de bestelling afronden komt, dan zal hij of zij snel afhaken. Maak ook duidelijk waar een klant zich bevindt in het bestelproces (stap 1 enz.). Voor Magento webshops zijn er prachtige “one step checkout” modules te vinden, waar het gehele bestelproces op 1 pagina te vinden is.

-Tenslotte reviews. In combinatie met de andere tips, is dit de belangrijkste. Reviews hebben een grote waarde omdat deze informatie voor de koper veel geloofwaardiger is dan de informatie die de webwinkel aanbiedt. De volgende blogpost zal dan ook geheel gewijd worden aan het verkrijgen van reviews.

Wilt u meer informatie over conversie optimalisatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

The following two tabs change content below.
Furore Internet Marketing zorgt altijd voor goede resultaten. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Laatste berichten van Furore Internet Marketing (toon alles)

Geef een reactie