Bent u op zoek naar een WordPress SEO consultant? Staat uw huidige website buiten de top 10 resultaten in Google? Heeft u Yoast of Rank Math geïnstalleerd en nog steeds geen resultaten gezien?
Dan heeft u een WordPress SEO-specialist nodig die weet hoe uw website boven in zoekmachines zoals Google gerangschikt kan worden.
Al meer dan 10 jaar bied ik als SEO specialist SEO als dienst aan. Mede door de opkomst van WordPress, een van de meest populaire content management systemen op internet, dus het is geen wonder dat er een enorme hoeveelheid “SEO” plugins beschikbaar is om u te helpen bij het automatiseren van sommige van die tijdrovende taken.
Voornamelijk een handvol SEO-plugins domineren als het gaat om SEO voor een van de meest populaire content management systemen ter wereld, voornamelijk YOAST SEO voor WordPress, RankMath en All In One SEO.
Maar is een SEO-plugin alleen genoeg?
Nee.
SEO-plugins helpen alleen bij het instellen van basis crawl-functionaliteit, trefwoorden, titels en metadata, evenals het bieden van de mogelijkheid om aan te passen wat zoekmachines kunnen crawlen, robotinstructies, enz.
Als uw WordPress-website niet rankt en u de positie niet lijkt te kunnen verbeteren, heeft u hulp nodig van een professionele WordPress SEO-consultant zoals ikzelf om een sterke groei in de rankings te realiseren.
Wil je de mogelijkheden bespreken met een doorgewinterde SEO specialist?
Wat houdt WordPress SEO in?
Het optimaliseren van een WordPress-website is niet anders dan het optimaliseren van de meeste andere websites; het enige echte verschil is het CMS (hoe de website wordt beheerd). WordPress biedt een eenvoudig, snel, gemakkelijk en handig platform voor bedrijven om websites op te zetten, en dat is een van de redenen waarom het zo populair is geworden.
Met de stijgende vraag – steeds meer bedrijven willen hun websiteverkeer vergroten om meer producten te verkopen, meer leads te genereren, meer websitebezoekers aan te trekken en meer betrokkenheid te creëren! Dus, met dat in gedachten, is de vraag naar SEO aanzienlijk toegenomen.
Als u op zoek bent naar een SEO-specialist die uw website SEO en digitale marketingstrategie kan beheren, zoek dan niet verder. Ik heb meer dan 21 jaar ervaring met SEO en werk met contentmanagementsystemen om zoekrankings te verbeteren.
Elk CMS biedt verschillende uitdagingen, net als elk websitethema en de configuratie van de website – als ervaren expert ben ik hier om een alles-in-één oplossing te bieden voor alle op CMS gebaseerde SEO.
Veel voorkomende werkzaamheden van een WordPress SEO consultant
- Snelheidsoptimalisatie van de gehele site (Page Speed)
- Configureren van SEO-plugins zoals Yoast SEO-configuratie / Rank Math-configuratie
- Optimaliseren van inhoud
- Verbeteren van de URL-structuur
- Zoekwoordonderzoek
- Optimaliseren van WordPress-thema’s
- Beheren van doorzoekbaarheid van de website
- Aanpassen van titels en beschrijvingen
- Uitvoeren van SEO-analyse op paginaniveau.
- Gebruik van SCHEMA-markup.
- Verbeteren van het gebruik van paginakoppen.
- Opzetten en koppelen van Google Analytics en Google Search Console.
- Uitbreiden van zoekwoorddekking en semantische zoekwoorden in de inhoud (LSI-keywords en content clustering).
- Optimalisatie van afbeeldingen.
- Voorkomen van problemen met canonieke URL’s / kannibalisatie.
- Interne links verbeteren
- Het optimaliseren van pagina’s en het instellen van doelgerichte zoekwoorden.
- Navigatie optimalisatie
Vier stappen om beter te ranken met je WordPress website
SEO consult en SEO werkzaamheden zijn vaak maatwerk. Maar in de meeste gevallen werk ik aan de hand van onderstaande vier stappen, zo ook bij opdrachtgevers die WordPress SEO consult bij mij afnemen.
STAP 1: Website SEO Audit
In de eerste fase van de WordPress SEO-campagne voer ik een grondige on-site audit uit waarbij ik de landingspagina’s, WP-configuratie, eventuele Woocommerce-instellingen controleer en alle technische SEO-problemen identificeer en uiteraard oplos.
STAP 2: Zoekmachine optimalisatiestrategie voor WordPress
Na de bovenstaande SEO audit en het oplossen van de technische SEO-problemen, stel ik een strategie op om de bevindingen uit een analyse vanuit het Google Search Console in praktijk te brengen.
STAP 3: On-Page Optimalisatie
Als onderdeel van de strategie wordt de website pagina voor pagina geoptimaliseerd, waarbij inhoud word herzien, koppen en sub-koppen worden geconfigureerd, interne koppelingen en links worden geoptimaliseerd en de SEO-scores in Rank Math of Yoast worden verbeterd. Alle titels, beschrijvingen, koppen, URL’s en inhoud worden geoptimaliseerd om een zeer relevante ervaring te bieden aan de bezoekers van de website.
STAP 4: Off-Page Optimalisatie
Nadat de on-page SEO afgerond is, wordt er gestart met een off-page optimalisatiecampagne. Hierbij ligt de focus op het verkrijgen van nieuwe links naar het domein binnen een beperkt budget. Het algehele doel is dan om het merk en het domeinprofiel/autoriteit te versterken.